Servis a opravy klimatizace, chlazení a tepelných čerpadel

Poskytujeme pravidelný preventivní servis klimatizace a chlazení Blue Box / Air Blue, dále YORK, DAIKIN A TRANE. Provádíme povinné revize těsnosti chladivových okruhů dle vyhlášky 279/2009 sb. nabízíme záruční i pozáruční servis a opravy, dodávky a výměny náhradních dílů. V souvislosti s tím provádíme preventivní kontroly oddělených kondenzátorů a suchých chladičů Güntner, Tino Cabero a Thermokey, včetně čištění tlakovou vodou za účelem správné průchodnosti vzduchu přes výměníky.

Nabízíme:

  • preventivní servis klimatizací
  • záruční a pozáruční servis
  • opravy a dodávky náhradních dílů
  • revize chladivových okruhů

Co servis klimatizace obnáší?

Servisní kontrola klimatizace či chlazení obnáší celkovou kontrolu zařízení, kontrolu elektroinstalace včetně dotažení spojů a odzkoušení funkce jisticích a ovládacích prvků, kontrolu kompresorů - funkce, tlaky, olej, elektrické zapojení, kontrola freonových okruhů, kontrola řídícího  mikroprocesoru včetně nastavených parametrů, kontrolu funkce ochranných prvků, kontrolu všech náplní (oleje, chladivo, nemrznoucí směs), kontrola ventilátorů - funkčnost, ložiska a zapojení, případnou revizi těsnosti chladivových okruhů dle vyhlášky 279/2009.

Dále jsme schopni poskytnout servis a opravu rezidenční (splity) klimatizace od různých výrobců. Jedná se zejména o klimatizace Toshiba, Sinclair, LG, Samsung, po dohodě je možné revidovat i výrobky jiných značek. Preventivní kontrola těchto splitových klimatizací zahrnuje základní vyčištění filtrů, čerpadel kondenzátu a kondenzátorů u venkovních jednotek. Dále je provedena kontrola elektroinstalace, kontrola kompresorů a chladivových okruhů. Klimatizační jednotka je vždy plně odzkoušena a je provedena kontrola nastavení parametrů.

Neprovádíme montáže, opravy ani servis klimatizací zakoupených v hoby marketech!

Často kladené dotazy:

Než nás zavoláte, přečtěte si odpovědi na často kladené dotazy, které Vám také mohou pomoci.

Proč se musí na jednotkách provádět servis?

Jako každé složitější technické zařízení, potřebuje i klimatizace pravidelnou preventivní kontrolu jednotlivých součástí (motor, ventilátor, řídicí deska, kondenzátor, okruh chladiva atd.), kontrolu množství a kvality náplní (olej, chladivo) a kontrolu nastavených funkcí.

Jak často a kdy je vhodné servis provádět?

Zpravidla doporučujeme u velkého chlazení dvě prohlídky ročně a to na jaře před hlavní chladicí sezónou a na podzim před zazimováním. V případě nepřetržitého provozu zařízení je vhodná četnost servisních prohlídek 3× ročně.
U malých zařízení je vhodné dodržet četnost 1× ročně.

Kdo má povinnost provádět revizi těsnosti chladících okruhů?

Revizi těsnosti chladicích okruhů je povinen provádět provozovatel zařízení. Četnost revize závisí na množství chladiva v chladícím okruhu. Pro 3-30 kg v okruhu se provádí revize 1× ročně, 30-300 kg 2× ročně, nad 300 kg je povinnost 4× ročně se souběžnou instalací detektorů úniku chladiva.

Kdy je třeba provést vyčištění kondenzátoru tlakovou vodou?

Při zanesení kondenzátoru (prach, pyl a nečistoty) je znemožněn průchod vzduchu/vody kondenzátorem, a tudíž je omezena nebo znemožněna jeho funkce a zařízení vypadává na vysoký tlak chladiva. Čištění se provádí zpravidla 1× ročně na jaře nebo v létě dle konkrétní situace a míry zašpinění.

Jak je to s dodávkou náhradních dílů?

Náhradní díly k jednotkám Blue Box a Güntner jsou dodávány v nejběžnějších případech do dvou týdnů od objednání. Pouze v případě starších typů strojů se může dodávka mírně opozdit. Zákazník je vždy cca do dvou dnů seznámen s časovým harmonogramem opravy.
U ostatní klimatizace se snažíme o vyřešení v horizontu jednoho až dvou týdnů.

Máme zařízení s chladivem R22. Co s tím a jaké jsou možnosti?

Tato zařízení se mohou dále používat pouze pro ně platí tato omezení:

  • dokonce roku 2014 lze při úniku doplnit regenerovanými chladivy
  • od 1.1.2015 nelze v případě úniku chladiva zařízení opět doplnit a dále provozovat

Další možností je repase stroje na nový typ chladiva. Tato repase obnáší kompletní odsátí chladiva, několikanásobnou filtraci a záměnu olejové náplně. Na to je vždy třeba vytvořit konkrétní nabídku.

Kdy je třeba provádět výměnu olejové náplně?

Kvalita olejové náplně je ovlivněna mnoha faktory. Hlavními jsou doba použití, naběhané provozní hodiny stroje, způsob provozování zařízení (trvale v maximální zátěži/ nahodile) apod. Výrobce doporučuje každoroční kontrolu olejové náplně s tím, že zpravidla (a hlavně z obvyklé praxe a ze zkušenosti) k výměně dochází v rozmezí 2-3 roků s naběhanými hodinami cca 4-5 tisíc. Pro výměnu přitom stačí dosažení pouze jednoho z těchto faktorů. Kvalita náplně výrazně ovlivňuje životnost kompresoru.

Co si může uživatel klimatizace provádět na zařízení sám?

Základní zevrubnou kontrolu zařízení, základní vyčištění a kontrolu zanesení filtrů a kondenzátoru. Je vhodné, aby si uživatel sám kontroloval případné alarmy stroje a chybová hlášení.

Jste zde: Home Služby Servis a opravy

Kde nás najdete

 

mapa cr footer

 

Blue team, s.r.o.
U vodojemu 1450
252 28 - Černošice

Aktuality na webu

Nabízíme pracovní příležitost v naší firmě, zabýva...
Spustili jsme nový web nejen o bytové klimatizac...

Služby a produkty

  • Klimatizace do bytu
  • Blue box - klimatizace a chlazení
  • Tepelná čerpadla - prodej, montáž a servis
  • Servis a opravy klimatizace
  • Instalace a montáže klimatizace
  • Naše řešení na míru
  • Projekční a poradenská činnost

Kontaktujte nás

Blue team, s.r.o.

tel: + 420 251 511 620
e-mail: info@blueteam.cz

Sledujte nás

facebook blueteam google + blueteam